Start  Sport  Kost/Recept  Bra att veta

Bergsvandring Skidort LACHTAL

_________________________________________________________________________________________________
Torsdagen 23.09.10   18:03





Idag tog vi en sväng upp till skidorten LACHTAL för att inspektera de nya liftarna som håller på att byggas. Det blir en sittlift och två nya bygelliftar. Vandringen tog ca: 3 h men tar normalt vis lite kortare om man håller ett normalt tempo. Jag tänkte förbättra min kondition genom att hålla en grundpuls på 140 så jag kommer därför att behöva lite längre tid till en början. Förhoppningsvis kommer jag att klara samma sträcka på lika puls men på en kortare tid. Det kommer dock ta några månader innan jag ser resultat.
I alla fall var vädret toppen men något blåsigt högst uppe på skidberget.
LACHTAL:
2222m.ö.h.
Höjdmeter: 622
www.lachtal.at

Den nya sittliften "Schönberg-schaukel"

Alexander uppe vid "sjön" som används till snömaskinerna under vintersäsongen


Zinkengipfel 2222m.ö.h.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0