Start  Sport  Kost/Recept  Bra att veta

Simträning

______________________________________________________________________________________________________________________________
Måndagen den 18 oktober 2010   21:58


Naturjoghurt blandat med banan, russin, torkade plommon, mandlar, linfrön och kanel.


Jag har idag varit i simhallen och övat min simteknik, ska nämligen i februari utföra ett prov på just detta. Under 2min ska jag simma 100 meter bröstsim och under 1.46 min ska jag crawla 100m. Provet är uppdelat i flera olika delmoment där det krävs bl.a. bollteknik, snabbhet, kondition, akrobatik m.m., simmningen är bara ett av dessa moment.
Jag trodde först inte att det skulle vara ett problem men jag måste säga att jag behöver absolut träna att crawla.
Innan jag stack tog jag mig en snabb mellis.



Crawla gick inte så värst bra, skulle kunna jämföra det med Paddans stil..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0