Start  Sport  Kost/Recept  Bra att veta

Ullmax vs. Craft

_________________________________________________________________________________________________________________________
Söndagen den 28 november 2010


Vintern har äntligen kommit till Österrike och snart startar skidsäsongen. Jag rotade lite bland mina skidsaker och kom fram till att mina Ullmax-underställ börjar bli slitna, tyvärr har det uppstått ett hål i mina merino byxor, gick dock att laga. Skidunderställen har nu hängt med varje dag i 2 skidsäsonger och är bra noppriga. Kläderna är prisvärda och väldigt bekväma.
Jag har även testat underställ från Craft och måste säga att båda blir relativt snabbt noppriga men annars är båda väldigt sköna och fungerar båda väldigt bra. Om jag måste kora en vinnare tar jag kanske Craft-understället men mest prisvärda är nog Ullmax. Använder man inte understället varje dag som jag går Ullmax lika bra! Från Ullmax har jag både Micro-underställ, Merino-underställ (för känsliga kann det klia lite), micro-tshirt och skidstrumpor.
När det är riktigt kallt ute i skidbackarna tar jag först på mig micro och sen merino-underställ utanpå. Det värmer väldigt bra. När jag är ute och springer tar jag enbart micro och ett par springtajts utanpå.
Att välja storlek?
Jag är 175cm och har ganska långa ben och armar så för mig passar följade:
Ullmax= Passar S väldigt bra
Craft= Passar M perfekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0